20 april

Japp, idag har vi lyssnat på Heidi Frid hela dagen (en överlevare av förintelsen under andra världskriget) jag trodde att det skulle vara någorlunda intressant och att man skulle få veta precis hur det var i förintelselägren. men nej! Det kändes mest som att hon försökte sälja sina böcker... Om jag ska vara helt ärlig. För hon berättade ingenting om hur det var att vara i ett förintelseläger, ja jag fattar väl att det var hemskt och att hon kanske inte vill prata om det. Men ska man då föreläsa? Om man ändå ska berätta allt som man redan kan läsa i en vanlig historia bok typ. Hon sa typ hela tiden, nej men det här ska jag inte gå in på mer, men det står i min bok! blablablaaaa....... Störande! Så jag blev mycket besviken!

Vi hade so på svenskan också, tror inte att det var planerat men Rasmus verkade ha mycket att säga om andra världskriget och förintelsen, och jag skojjar inte nu. Men jag tycker att han informerade oss bättre om hur det var att befinna sig i ett utav lägren än vad Heidi gjorde... Lyckat!

Efter skolan hade vi musikal, vi övade med orkestern (ja de av orkestern som kom iallafall...) Det gick bra, men jag var trött och hungrig... uschusch...

Nej nu orkar jag inte skriva mer! Jag är inte på topp...

Det är det jag säger Julia! Vi är inte på topp samtidigt! Vi är depp systrar <3

Puss / H

Kommentarer
Postat av: julia

<3333 älskar dig

2009-04-21 @ 17:56:38
URL: http://wennerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0