vilken resa!

Härliga, härliga resa! Vi har haft sååå kul! Helt underbart.
Bussresan dit var väldigt lång, vi stannade inte förns i Kalstad. Sen stannade vi en gång till för att hämta upp Fredrik, hehe. Sen bar det av till Norge. Skolan vi sov i var liten men mysig, det måste vara en lågstadieskola för det satt alfabet och mjölktandsräknare på väggarna. (mjölktandsräknare är ett papper med namn och så är det lika många tänder på pappret som barnen har tappat!)

Jag känner mig så otroligt lyckad, för första kvällen runt tolv någongång så går jag och Linnéa in i musiksalen för att lyssna när Viccan och jojo sitter och spelar och sjunger. Då är vi alltså fyra personer i det rummet. Jag bestämmer mig för att undersöka lite (nyfiken som jag är) Men skåpen jag skulle undersöka var blockerade av bänkar så jag ställer mig på en av bänkarna och öppnar skåpet, eller försöker jag inser rättså snabbt att skåpen är låsta så jag ska gå ner från bänken och bangbomtjoffploff så ligger jag på marken med en bänk på tån, ja det var inte det värsta när jag kollar på mitt ben så är det svullet och blöder, jag bara AJAJAJ! Sen så var det ända som fanns i frysen gladd och bröd så jag fick kula ner mitt ben så gott det gick med isglass, haha! Men men jag ser att även min arm blöder lite lätt så Linnéa plåstrar om mig och sen så går vi och lägger oss. Aj vad ont jag hade dagen efter!

mitt ben, ajajaj...

Runt halv åtta på torsdagen var det dags för frukost. Bussen gick sen till backen vid kvart i nio. Det var inte så långt dit tog bara några minuter. När jag sedan skulle ta på mig pjäxorna så AAAAAJ mitt ben gjorde såå ont! Men jag klarade mig iallafall. Sen när vi gav oss ut i backarna så fick vi först åka sittlift (tror det var första gången i mitt liv, lite läskigt faktiskt)
Men ja, den dagen var ganska tråkig i backarna för jag var inte pepp på att åka skidor, eftersom att jag suger. Emma och jag åkte i samma två backar hela dagen, vi har konstaterat att det var därför vi inte tyckte att det var speciellt kul!
Hemma igen och vi fick mat och sen var det "möte" där sjöng vi sånger och så var det någon som pratade. Det här var ju ett kristet läger så det var mycket gud och jesus, det var faktiskt intressant att lyssna på det dom sa men ändå så var det bland det läskigaste som fanns. Den dök upp såå många läskiga känslor.

Härliga människor i den härliga backen!


Sandra och Emma

Dag två i backen så hade jag, Emma, Sandra och Hanna bestämt oss för att vi skulle åka på en bestämd runda, så vi hade ritat ut den på pistkartan (vi hade fått rita om några gången för på de första rutterna så hade vi tänkt åka lift åt fel håll, haha inte så lyckat kanske). Vi gav oss av och denna dag var det så otroligt fint väder! När vi väl hade nått vårat mål, "pradiset" som Emma kallade det, så satt vi där och solade ett tag. Sen så kom vi på att vi var hungriga, så det var ju bara att ta sig tillbaka till värmestugan då! haha. Jag och Hanna drog iväg lite ifrån de andra så helt plötsligt så var vi själva och då passade jag på att ramla lite och testa att åka skidor på rygg (och nej detta var inte med mening, det bara hände och Hanna tyckte att det var roligt!) När vi väl kommit fram till värmestugan så säger Carre att hon vill ut och åka med mig och Hanna så ja, det var ju bara ta på sig pjäxorna igen och ut och åka. Nu följde Emma och Didrik med också. Vi åkte en sjukt lång knapplift (en lift man sätter mellan bena och ramlar och dör i om man litar på för mycket! ja det är iallafall min teori) Där uppe kunde man ta sig ner via svarta backar, en röd backe eller en blå backe. Emma och jag var stenfasta vid den blåa. Men Carre och Hanna tyckte att jag skulle åka den röda, och lättövertalad som jag är så gör jag ju det... I den backen lät det väl ungefär såhär när jag åkte "iiiiooooooooaaa JAG KAN INTE STANNAAAAA aaaaaaayyyyyyuu OOHNOOO Wuuuuuuuuääääääääeeeeeeååååålllllll AKTA HANNAAAAA!!!!yyyyyyyyoiii" Jaa plus en massa "det här är inte kul längre!", "vad fan har ni lurat ut mig i!" osv. Men jag klarar mig ner utan att dö. Väl nere så ska vi åka sittlift igen, där träffar vi jojo och viccan. När vi är uppe på toppen så träffar vi en massa annat folk! kuligt värre tänkte jag. Men jag anade inte då hur fel jag hade! ohnej! Vi skulle bara åka blåa lugna backar, men vid det här laget så var jag ju väldigt trött efter allt ramlande så jag ramlade lite till, och lite till och lite till. Sen var jag sååå trött så trött...

När vi då kommer till en jätte bred blå backe så orkar jag inte stanna och vänta på de andra så jag hamnar före allt folk, jag trodde nästan att jag höll på att åka fel där vi ett tillfälle också. Men iallafall så svänger jag väldigt strooora trötta svängar och tillslut så KRASCCCHHH!! där låg jag i diket utan någonsom hellst i närheten, men som tur är så kommer Carre precis och jag skriker på henne och hon blir förvånad att där ligger jag i ett dike. haha. jag sitter fast också. De andra börjar också komma och där står dom nu och kollar på mig när jag försöker komma loss. Viccan inser att det här kan bli kul och ta lång tid så hon ta upp kameran och börjar filma! HA HA!
Efter ett tappert försök från Carre att dra upp mig med hennes stavar så fastnar jag ännu mer, nu i en liten liten gran. Då kastar sig (jag menar bokstavligen) Nicklas ner i diket och ja jag vet inte vad man ska kalla han krypstil... men fint är det, han knäpper loss mig från skidorna och jag är uppe, jag står med snö upp till låren och får krypa upp ur diket. Sen så tar jag två steg i backen och TJOFF så gör jag en ronja rövardotter, så där sitter jag nu, as trött och med ena benet i ett hål. Jag klarar mig iallafall ur det där och klarar mig ner för sista biten av backen. ÄNTLIGEN TILLBAKA TILL VÄRMESTUGAN!
Ja den där vurpan blev jag sedan "dagens pingla" för och fick ha på mig en knallgul baota stor tröja i backen nästa dag!

På kvällen här så lärde jag mig att spela maffia! En jätte rolig lek som jag kan skriva lite mer utförligt om i något annat inlägg senare någongång. 

Dag tre i backen gick jätte bra, Hanna och jag började dagen med att gå upp till toppen toppen, alltså toppen av Trysilberget! Det var jobbigt och mycket längre än vad man trodde det skulle vara, men oj vilken utsikt. Där satt vi och pratade och åt maraboue och kollade in utsikten!

Nej nu orkar jag faktiskt inte skriva mer om resan, det var en underbar resa och jag fick en massa nya vänner och nya skidkunskaper ! haha! Om det nu är så att du har orkat läst hela detta inlägg så får du en guldstjärna av mig. Då är du en hejjare på att läsa bloggar! 


Puss / H


 

Kommentarer
Postat av: emma

vilken resa! <3333

2009-04-23 @ 18:13:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0