10 juni

Veckan börjar, snart lida mot sitt slut och därmed också min och min klass tid i nian på södra skolan.

Det känns lite jobbigt, för min klass är väldigt sammanhållen och vi tycker om varandra så mycket samtidigt som vi vissa dagar verkligen undrar hur FAAN vi brukar stå ut med personerna. Men vi är som en familj och är det inte så i varje familj? Jag menar att man ibland känner hat och oftast känner kärlek? Jo så är det nog,...

Nu ska vi iallafall lämna klassen och jag tycker det känns tungt, jag kommer sakna så himla många i klassen, ja jag kommer sakna alla i klassen. Men vi får väl stå ut, en klassfest då och då skadar ju aldrig liksom?

Nu börjar också alla funderingar om gymnasiet komma, herregud. Det känns, jag menar... Jag hade faktiskt velat gå i stan. Tro det eller ej, men det ville jag faktiskt, men det finns ingen teater inriktning här och inget annat program som intresserade mig så vidare värst. Men jag får väl helt enkelt stå ut med att pendla. Ja det kommer jag nog göra, för jag kommer göra någonting som jag tycker är roligt. Det är ju faktiskte det - enligt mig - som gymnasiet är till för, samla sina tankar och ha kul. Samla tankar om vad man vill hålla på med i framtiden.
Men är teater det jag vill göra i framtiden? Jag vet faktiskt inte... Jag blev - helt ärligt - jätte avskräckad igrår när vi gick rund vandring på dramaten. Om det nu ska bli som jag vill att det ska bli så måste jag nog flytta, utomlands. Och det vet jag icke om jag klarar jag menar jag vill ju knappt åka och gå i skola i norrköping som ligger ca 5 mil härifrån.

Det är sånna tankar som går runt i mitt huvud och har gjort ända sedan han - guiden - pratade så illa om skådespelaryrket - särskillt för tjejer ska jag säga då.

Men jag får väl se hur det blir, som Hanna - Mårten - sa igår. "Allt kan ändras väldigt fort, du kanske blir jäätte intresserad av politik om något år och sen hanmar du här."
-Vi var på riksdagen vid tillfället hon sa detta och "här" betyder alltså riksdagen.
Men alltså, just nu vet jag inget annat än teater-film- jag vill hålla på med. Men ändå, jag har alltid velat ha ett jobb som ger bra betalt, så vi får se helt enkelt jag får funta mycket mer på detta!






















Puss / H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0