31 maj

Nu är det gjort! Första doppet!

Idag har det varit extremt fint väder, som hela helgen. happyface! Så idag när jag vaknade så åt jag frukost sen så åkte jag och mamma och köpte ett päronträd och lite andra blommor vi ska ha i våran trädgård.

Sen åker jag till Tobbe och därifrån åker vi direkt till djulö, steeeek. Vi lägger oss där och solar och bestämmer oss tillslut för att bada. Tobbe är min egna lilla fegis, medan jag sprang och hoppa ifrån bryggan på mindre än 5 sek så ställer han sig vid kanten och bara ,. njaaa ska nog inte bada iallafall. haha, men tillslut så hoppar han faktiskt ner! Efter några dopp så går vi upp och solar igen.

Senare under dagen så träffar vi Becca m family haha! Jag skvätter vatten på Becca och sen så börjar hennes lilla kusin att jaga mig!! Sen börjar alla småbarn i området (inklusive Becca) kasta vatten på mig. Jag blev helt dyngsur, men till min stora glädje så blir även Tobbe dränkt med vatten! hahah!

Efter att vi hade torkat efter det stora vattenkriget så åker vi hem till Tobbe och lägger oss i skuggan ett tag, sedan bestämmer vi oss för kubb. Det såg riktigt bra ut från min del, men sedan kommer han ikapp, den jäveln, och sen vinner han *snyft* Jag är riktigt dålig förlorare när det gäller kubb (har nog fått det ifrån mamma i guess).

Aja nu sitter jag iallafall här och ska snart hjälpa till med maten, tror jag. Sen kommer väl Tobbe hit också. hihi.


P.s. funtar på att köpa glajjorna på bilden i förra inlägget... Får la se imorgon när jag drar till Norpan!
Puss / H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0